cronici de spectacol, interviuri, comentarii editoriale Scena.ro .
Faceți căutări pe acest blog
vineri, 17 august 2007
Edinburgh, de la fata locului
Cum să intri într-un nou mileniu într-un fel memorabil, de care să pomenească mai apoi toată lumea?
A fost întrebarea care i-a frământat pe organizatorii Festivalului de la Edinburgh şi care i-a determinat să facă primul pas către o lume virtuală.
De câţiva ani, înainte de trecerea dintre secole, se confruntau deja cu greutăţi majore în privinţa vânzării de bilete care creştea mereu, aşa încât ideea a fost legată de această problemă: în 2000, Fringe Society, organizatoarea festivalului, a fost prima asociaţie artistică din lume care a vândut bilete on-line, în timp real, ceea ce a dublat numărul de bilete vândute, răspunzând unei nevoi deja existente. În 2006, Fringe Society a înregistrat un record absolut în lumea festivalurilor de artă prin vânzarea a peste 1,5 milioane de bilete pentru spectacole de teatru, dans şi concerte.
Edinburgh Fringe Festival, pe scurt Fringe, a fost înfiinţat în 1947 în semn de protest, de către opt trupe de teatru neinvitate la Festivalul Internaţional de Teatru de la Edinburgh, manifestare care păstrează şi azi un program destul de rigid, cu o selecţie strictă. În timp, Fringe-ul şi-a câştigat renumele de festival al artelor experimentale, aici prezentându-şi spectacolele creatorii aflaţi în căutarea unei voci proprii, dar şi trupe redutabile care vor să întâlnească un alt fel de public, testându-şi astfel creativitatea. Edinburgh Fringe Festival reuneşte mai multe evenimente din teatru, arte plastice, muzică şi aduce anual aproximativ 75 de milioane de lire sterline economiei scoţiene.
Aşa se face că peste 18.000 de artişti urcă zilele acestea pe scenele din Edinburgh. Printre cele 31.000 de reprezentaţii ale celor 2.050 de spectacole înscrise în programul ediţiei 2007, care se vor juca în 250 de spaţii, se află pentru prima dată şi una susţinută de o companie românească. Teatrul de Comedie din Bucureşti prezintă la Edinburgh unul dintre cele mai bune spectacole ale stagiunii trecute, Revizorul de Gogol, în regia lui Horaţiu Mălăele. Spectacolul, care îi are în distribuţie pe George Mihăiţă – excelent în rolul Primarului – pe Ştefan Bănică jr., Virginia Mirea, Delia Seceleanu, Valentin Teodosiu, Ion Chelaru şi Gheorghe Dănilă, s-a jucat între 16 şi 27 august la Assembly Universal Arts.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
Hmm. Mihaitza parca nu e la prima 'performanta' in domeniul conjugal, parca...
Trimiteți un comentariu